המרת מטבע לפני הטיסה לחו”ל

ישראלים רבים עומדים לטוס הקיץ ולפני הנסיעה לחו”ל יש לדאוג למימון השהייה בחו”ל. בין אם מדובר בנסיעה פרטית לחופשה או טיול ובין אם זו נסיעה לביקור משפחתי או נסיעת עסקים, יש להצטייד במטבע מקומי של המדינה אליה נוסעים או לרכוש דולר או אירו ולהמיר אותם למטבע המקומי במדינת היעד. עדיף לבצע המרת מטבע פעם אחת וכך לחסוך בעמלות או בשערי המרות. אין לשכוח כי המרת מטבע חוץ עלינו לבצע שוב בעת החזר במידה ונשאר לנו מטבע מקומי מהמדינה אליה נסענו.

שער יציג

בנק ישראל מפרסם מידי את השער היציג של המטבעות לעומת השקל. כאשר באים לרכוש מט”ח משלמים על פי שערי קניה ומכירה. לפני שמבצעים המרת מטבע חוץ יש להתעדכן בשער היציג אך במידה וקונים או מוכרים מט”ח הנוהג הוא לפעול על פי שער החליפין המשתנה אף הוא מידי יום על פי השער היציג ועל פי ביקוש והיצע בשוק. כאשר באים לקנות מט”ח סביר להניח שמשלמים מעט מעל השער היציג וכאשר באים למכור מט”ח מקבלים מעט מתחת לשער היציג. אמנם מדובר בהבדלים קטנים אם הם משמעותיים מאוד כאשר מתעסקים בהמרות מט”ח בסכומים גבוהים.

איפה להמיר מט”ח

המרת מטבע חוץ ניתן לבצע בבנקים, בדואר ובסוכנויות המרה (צ’יינג), כאשר כיום ניתן לפנות גם לבתי השקעות הפועלים בהיתר משרד האוצר ולרכוש מהם מט”ח או למכור להם מט”ח, חלקם אף מציעים רכישת מט”ח באמצעות כרטיס האשראי. חשוב להקפיד על מקור מהימן ולקבל שטרות אותם בודקים היטב לגילוי זיופים וכן רושמים את המספר הסידורי של השטר לצורך מעקב ומניעת זיופים. כאשר פונים לבנק כדאי לדעת כי העמלה שמשלמים לפקיד הבנק גבוהה יותר מאשר עמלה הנגבית לאותה הפעולה הנעשית באמצעות מכשיר כספומט מט”ח. הדואר לוקי ריבית מינימלית ובסכומי המרת מטבע גדולים (מעל 800 דולר) זוכים להטבה ולשערי המרה טובים יותר. בצ’יינגים לא לוקחים עמלה וסכומי המרה גבוהים זוכים לרוב לקבל שערי המרה טובים יותר. עדיף להמיר מטבע בפעם אחת ולא בכמה פעמים מכיוון שאז זוכים לשערי המרת מטבע טובים יותר וחוסכים בעמלות המרה.

מדריכים וטיפים נוספים בנושא

החזרי מס

מהו החזר מס הכנסה?

מס הכנסה הוא גוף שגובה מיסים אך יש ביכולתך גם להחזירם. ככל שעובר הזמן יותר אנשים מכניסים למודעות שלא רק משלמים מס

כסף לבית

היתרונות של יועצי משכנתאות

היתרונות של יועצי משכנתאות הם שבעזרת ייעוץ איכותי תוכלו לחסוך סכומי כסף נכבדים שיאפשרו לכם לעשות שימוש בכסף שנחסך למטרות אחרות שהן